הסכנה שבצריכת ביצים יומית – מה גילו מדענים
מומחים מזהירים מפני סיכונים נסתרים בצריכת ביצים יומית. מרפאת מאיו מתירה עד שבע ביצים בשבוע לבריאים, אך לחולי סוכרת זה סיכון. מחקר של אוניברסיטאות דרום אוסטרליה, קטאר וסין הראה שביצה אחת ביום מעלה את הסיכון לסוכרת ב-60%, במיוחד אצל נשים. עודף ביצים קשור גם למחלות לב וכלי דם. מופיעים מזונות עם סיכון דומה: נקניקים, עוף על האש, מיצים מתוקים, אורז לבן. מומלצים חלבונים מהצומח, ירקות, דגנים מלאים ואגוזים.
מומחים מזהירים מפני סיכונים נסתרים בצריכת ביצים יומית. מומחי מרפאת מאיו סבורים שרוב האנשים הבריאים יכולים לאכול עד שבע ביצים בשבוע ללא נזק, אך עבור חולי סוכרת, אפילו כמות זו עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מחקר שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת דרום אוסטרליה, אוניברסיטת קטאר והאוניברסיטה הרפואית של סין מצא שצריכת ביצה אחת לפחות ביום מעלה את הסבירות לפתח סוכרת ב-60%, וההשפעה בולטת יותר אצל נשים. הסיבה העיקרית היא רמת הכולסטרול הגבוהה בביצים. צריכה מופרזת של ביצים עלולה גם להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם אפילו אצל אנשים בריאים. המומחים מנו מזונות עם סיכון דומה: נקניקים, עוף על האש, מיצים מתוקים, אורז לבן. במקומם, דיאטנים ממליצים על מקורות חלבון מהצומח, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים. הכותב מדגיש את חשיבות המתינות והגיוון בתזונה.