האם חלבון הוא באמת הסוד לירידה במשקל? המחקר שמטלטל את עולם הדיאטות
הכתבה בוחנת את מקומו של החלבון בעולם הדיאטות, ומצטטת מחקר של אוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון שניתח יותר מ-350 מחקרים והעלה אפשרות שצריכה מוגזמת של חלבון מן החי, בעיקר אצל לא פעילים ספורטיבית, עלולה להאיץ הזדקנות ולפגוע במטבוליזם. מומחים ישראלים, ד"ר ליאנה בדירלי-יוסף וגיל גרנות, מתייחסים לממצאים ומדגישים את חשיבות האיזון והקלוריות.
הכתבה עוסקת בשגעון החלבון בעולם הדיאטות, ומעלה שאלה האם צריכה מוגזמת שלו עלולה להזיק. היא מצטטת מחקר של אוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון, שניתח יותר מ-350 מחקרים, והעלה אפשרות שצריכה מוגזמת של חלבון מן החי, בעיקר אצל אנשים שאינם פעילים ספורטיבית, עלולה להיות קשורה להאצת תהליכי הזדקנות ולפגיעה במטבוליזם. ד"ר ליאנה בדירלי-יוסף, מנהלת המרפאה המולטי-דיסציפלינרית לטיפול בהשמנה בבית החולים מאיר, מכנה זאת "הבזק של מחשבה חדשה". גיל גרנות, מנכ"ל ישראלבודי, מדגיש שחלבון חשוב אבל במידה. הכתבה כוללת גם בדיקת מעבדה של שני מוצרים, יוגורט ובייגלה, שבה נמצאו 9 גרם חלבון ל-100 גרם ביוגורט ו-48 גרם בבייגלה, והנתונים תאמו לאריזות. המומחים מסכמים שאין קסמים, וקובעים כי קלוריות קובעות את כיוון הירידה, בעוד איכות הירידה מושפעת מהרכב אבות המזון. הם ממליצים על תזונה מסודרת, כמויות מתאימות ואיזון לצד פעילות גופנית.
האם חלבון הוא באמת הסוד לירידה במשקל? המחקר שמטלטל את עולם הדיאטות